Right Wing Group Fails to Sting the Washington Post Using a Fake Roy Moore Accuser

An attempt to smear the media’s reporting on Roy Moore.

A woman who falsely claimed to The Washington Post that Roy Moore, the Republican U.S. Senate candidate in Alabama, impregnated her as a teenager appears to work with an organization that uses deceptive tactics to secretly record conversations in an effort to embarrass its targets.

In a series of interviews over two weeks, the woman shared a dramatic story about an alleged sexual relationship with Moore in 1992 that led to an abortion when she was 15. During the interviews, she repeatedly pressed Post reporters to give their opinions on the effects that her claims could have on Moore’s candidacy if she went public.

The Post did not publish an article based on her unsubstantiated account. When Post reporters confronted her with inconsistencies in her story and an Internet posting that raised doubts about her motivations, she insisted that she was not working with any organization that targets journalists.